נתקלתי באחת המקראות של כיתה א' (קוראים ב-א') בסיפור "הארנב והצב", שמתאים ממש לשלב בו נמצאים הילדים בסיום כיתה א', אבל לא רק, אפשר להשתמש בטקסט הזה גם בתחילת כיתה ב' ובמקרים מסוימים אפילו באמצע כיתה ב'. אפשרות אחרת היא לקחת עיבוד קצת יותר מתקדם ולהשתמש ברעיונות שהעליתי גם בשלבים מתקדמים יותר (כיתה ב'-ג').
בעקבות הטקסט מצאתי כמה רעיונות לעבודה בכיתה, והרכבתי לי בראש מעין יחידת הוראה גמישה, שממנה כל אחד יכול לקחת את הרעיונות שמתאימים לו ולכיתה שלו. אני אישית מאוד אוהבת לשלב בין הלמידה לבין יצירות.
הנה כמה מהרעיונות לפניכם:
- קריאת הסיפור (כמובן).
- המחזת הסיפור בכיתה.
- צפיה בסיפורים שיש ביו טיוב בשפע.
- צפיה בשיעור ממערכת השידורים הלאומית: הארנב והצב. אפשר להשתמש בשיעור כמו שהוא, אפשר להשתמש בחלק ממנו, לשנות חלקים ממנו, ולהתאים אותו בכל אופן שיתאים לכם. בכלל, כל השיעורים המוקלטים יכולים לשמש אתכם בצורה דומה, אני ממליצה להתנסות.
- יצירת צב ויצירת ארנב. ישנן בפינטרסט עוד מאות יצירות מהממות.
- הרחבה על הצב והארנב (טקסטים מידעיים שנמצאים בשפע ברחבי האינטרנט). אפשר גם ליצור בעקבות הטקסטים הללו, לדוגמה: מחזור החיים של הצב.
- מצגת שמצאתי באינטרנט - המשך לסיפור.
אתם מוזמנים לשתף בהתנסות שלכם בכיתה, וברעיונות נוספים משלכם.
עירית
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה