מסיבה שאינה ברורה לי, נוהגים לשייך את הסיפור שלושת הפרפרים שכתב לוין קיפניס, לאביב.
אני בחרתי להשתמש בו דווקא לשיח על עונת הסתיו, בה מזג האוויר הפכפך.
כמובן שהסיפור משלב שיח על חברות, ועל ויתור על טובתי האישית.
הסיפור מזמן גם כתיבה והמחזה של הסיפור, וכמובן, שגם יצירה.
העבודה על הסיפור היא חלק מעבודה על לוין קיפניס שאנחנו עושות בשכבה במהלך המחצית.
יוצרים שלושה פרפרים על פי הסיפור - את הפרפרים מדביקים על מקלות ארטיק
בשיעור הבא - נסמן בטקסט בשלושה צבעים שונים את דברי כל אחד מהפרפרים. כשילד מתבקש לחפש בטקסט דברים שדמות בסיפור אומרת, הוא נדרש לקרוא שוב ושוב (תרגול קריאה) לעומק כדי להבין היטב איזו דמות אומרת מה (הבנת הנקרא). זוהי משימה מצוינת לשיפור הקריאה והבנת הנקרא.
אחרי שהילדים המחיזו את הסיפור בכיתה בקבוצות, נערוך שיעור כתיבה בו כל אחד יכתוב מחדש את הסיפור בשפתו.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה