יום חמישי, 16 בדצמבר 2021

פרחים ונהנים - לומדים על פרחי חורף (אבל לא רק)

כחלק מיחידת לימוד על לוין קיפניס, הרכבתי יחידת לימוד קצרה על הנרקיס ועל הרקפת.
הרקפת

קראנו את השיר "רקפת" (מתוך מילה טובה). דנו במליאה במאפייני השיר: שורות קצרות, חרוזים....
-איתרנו מילים עם סֶגול וצירה בשיר וסימנו את התנועות, כדי לחזק את הדיוק בקריאה.
-איתרנו בשיר פעלים נקבה והדגשנו את סיומת הנקבה.

במחברת הכנו טבלה: הפועל בנקבה / מי עושה? / הפועל בזכר
כתבנו את הפעלים: מצפצפת, יצאה, עוטרת, אוספת, נושקת, נסתרת, יורדת, צומחת.
הילדים התבקשו לאתר בטקסט ולהשלים בטבלה מי עשה כל אחד מהפעלים? השמש, בת שבע, הרקפת והציפור.
לאחר מכן, הם המירו את הפעלים מנקבה לזכר.

בסיום השיעור נשאר לנו עוד קצת זמן, אז הילדים סימנו חרוזים בשיר וכתבו אותם במחברת.
משימה לבית: משימה באתר גלים: רקפת.

בשיעור לאחר מכן, הילדים קראו טקסט מידעי קצר על הרקפת, איתרו בו מידע ותרגלו מענה על שאלות איתור מידע ומענה על שאלות לשוניות.

לסיכום הרקפת, יצרנו תעודת זהות לרקפת וגם הכנו רקפת בעזרת מיחוי בפלסטלינה.


נרקיס

העלינו ידע קודם על הנרקיס. לאחר מכן, הילדים כתבו שאלות - מה היו רוצים לדעת על הנרקיס?
צפינו בסרטון שיצרתי ובו מידע על הנרקיס.
לאחר הצפיה, כתבנו איזה מידע חדש למדנו על הנרקיס.

סיפרתי לילדים את הסיפור "נרקיס מלך הביצה". למדנו על מעשי הדמויות ועל המאפיינים של כל אחת מהן ואז יצרנו בִּיצה תלת מימדית (לפי הרעיון של הסרטון הזה בפינטרסט).

למחרת, יצרנו את כל הדמויות המופיעות בסיפור. הילדים הדביקו אותן על גבי שפדלים, והמחיזו את הסיפור.

המשכנו בחגיגה ועברנו ללמוד על הצפרדע. קראנו קטע מידעי על הצפרדע (ב-2 רמות) ואחריו עבדנו במשימות שהכינה חן לוסטיג המהממת (מצרפת קישור לבלוג שלה).


קבצים:

תעודת זהות לרקפת

העלאת ידע קודם על הנרקיס

בִּיצה תלת מימדית (נצטרך את הדף מודפס ובריסטול ירוק לכל ילד)

דמויות הסיפור נרקיס מלך הביצה

טקסט הסיפור מלך הביצה

טקסט מידעי על הצפרדע


הייתה חגיגה נפלאה. ניפגש בחגיגה הבאה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתרגלים קריאה בהנאה