ושוב זומים... לומדים מרחוק... מקרוב... לומדים... לא לומדים...
משתפת במצגת שהכנתי, להוראה על עץ השקד.
אפשר להשתמש בה בכיתה, בזום, בלמידה א-סינכרונית, בלמידה אחד על אחד...
הכל אפשרי, אם רק תדמיינו.
נעים מאוד, אני עירית, מורה לכיתות א'-ב' ורכזת שפה. אני אוהבת את העבודה שלי מאוד ונהנית לקום בכל בוקר לזאטוטים הקטנים שמחכים לי. את מרבית החומרים שבהם אני משתמשת, אני מכינה בעצמי, כדי להתאים אותם לצרכיי. אתם מוזמנים להיכנס, לקרוא ולהשתמש בקבצים באהבה. כמובן ששמירה על זכויות היוצרים תתקבל בברכה. שלכם, עירית
ושוב זומים... לומדים מרחוק... מקרוב... לומדים... לא לומדים...
משתפת במצגת שהכנתי, להוראה על עץ השקד.
אפשר להשתמש בה בכיתה, בזום, בלמידה א-סינכרונית, בלמידה אחד על אחד...
הכל אפשרי, אם רק תדמיינו.
כחלק מיחידת לימוד על לוין קיפניס, הרכבתי יחידת לימוד קצרה על הנרקיס ועל הרקפת.
הרקפת
קראנו את השיר "רקפת" (מתוך מילה טובה). דנו במליאה במאפייני השיר: שורות קצרות, חרוזים....
-איתרנו מילים עם סֶגול וצירה בשיר וסימנו את התנועות, כדי לחזק את הדיוק בקריאה.
-איתרנו בשיר פעלים נקבה והדגשנו את סיומת הנקבה.
במחברת הכנו טבלה: הפועל בנקבה / מי עושה? / הפועל בזכר
כתבנו את הפעלים: מצפצפת, יצאה, עוטרת, אוספת, נושקת, נסתרת, יורדת, צומחת.
הילדים התבקשו לאתר בטקסט ולהשלים בטבלה מי עשה כל אחד מהפעלים? השמש, בת שבע, הרקפת והציפור.
לאחר מכן, הם המירו את הפעלים מנקבה לזכר.
בסיום השיעור נשאר לנו עוד קצת זמן, אז הילדים סימנו חרוזים בשיר וכתבו אותם במחברת.
משימה לבית: משימה באתר גלים: רקפת.
בשיעור לאחר מכן, הילדים קראו טקסט מידעי קצר על הרקפת, איתרו בו מידע ותרגלו מענה על שאלות איתור מידע ומענה על שאלות לשוניות.
לסיכום הרקפת, יצרנו תעודת זהות לרקפת וגם הכנו רקפת בעזרת מיחוי בפלסטלינה.
נרקיס
העלינו ידע קודם על הנרקיס. לאחר מכן, הילדים כתבו שאלות - מה היו רוצים לדעת על הנרקיס?
צפינו בסרטון שיצרתי ובו מידע על הנרקיס.
לאחר הצפיה, כתבנו איזה מידע חדש למדנו על הנרקיס.
סיפרתי לילדים את הסיפור "נרקיס מלך הביצה". למדנו על מעשי הדמויות ועל המאפיינים של כל אחת מהן ואז יצרנו בִּיצה תלת מימדית (לפי הרעיון של הסרטון הזה בפינטרסט).
למחרת, יצרנו את כל הדמויות המופיעות בסיפור. הילדים הדביקו אותן על גבי שפדלים, והמחיזו את הסיפור.
המשכנו בחגיגה ועברנו ללמוד על הצפרדע. קראנו קטע מידעי על הצפרדע (ב-2 רמות) ואחריו עבדנו במשימות שהכינה חן לוסטיג המהממת (מצרפת קישור לבלוג שלה).
קבצים:
בִּיצה תלת מימדית (נצטרך את הדף מודפס ובריסטול ירוק לכל ילד)
הייתה חגיגה נפלאה. ניפגש בחגיגה הבאה.
בכל שנה אני מנסה לחדש, לעניין, להיות רלוונטית, למשוך את הילדים, לרתום את הצוות ובעיקר, להנחיל קצת מאהבת העברית שלי - גם לתלמידי בית הספר.
השנה החלטתי להשתמש בכרזות המהממות של האקדמיה ולעשות מהן פסטיבל לילדים.
הדפסתי את הכרזות בגודל A3, ניילנתי ותליתי ברחבי בית הספר.(אין לנו מדפסת בגודל הזה בביה"ס ולכן הרכבתי פאזל של כרזות 😄).
לתלמידים (שכבות ג'-ו'), שלחנו טיזר שמזמין אותם לחפש את הכרזות ולקרוא את המידע שבהן.
בשבוע של יום השפה, בכל כיתה ישחקו במשחק דיגיטלי שבניתי בעקבות הכרזות התלויות, דרך הסטודיו שלי באתר אופק (לצערי אין אפשרות לשתף את המשחק כי הוא במאגר הבית ספרי). שני הילדים שיצברו את הניקוד הגבוה ביותר בכל כיתה יעלו לתחרות שכבתית שהיא אירוע השיא של השבוע.
ביום החגיגות, נפגשים כל התלמידים בזום (בכל שעה שכבה אחרת) לתחרות בין כל הילדים שעלו לתחרות. התחרות בנויה בסגנון החידוניקוד.
ומה עם הקטנים?
לשכבות א'-ב' הכנתי הרבה תחנות מהנות שמשלבות הנאה מהשפה העברית יחד עם תרגול קריאה.
יום השפה שמח!
אם נאמר את האמת, אני לא חסידה של חיים נחמן ביאליק. ובכל זאת אי אפשר להתעלם מהתרומה שלו לשפה שלנו ולרפרטואר שירי הילדים שלו.
כשאני מלמדת עליו בכיתה, אני מתמקדת בתרומתו לשפה העברית, ומפגישה את הילדים עם השיר "עציץ פרחים" שמזמן שיח על ילדים בודדים ומעורר בילדים את המחשבה שעליהם לחפש סביבם חברים שמחפשים חֶברה.
לאחר האזנה לשיר, ניצור את הפרח בחלון.
את הדף הראשון אני הדפסתי על בריסטולים צבעוניים. כדי להקל על הילדים, גזרתי מראש את החלון ולהם נותר רק למרוח דבק במסגרת ולהדביק אותו. על העציץ הילדים כתבו את השיר.
משתפת בדפי צביעה שיצרתי לחנוכה, בהתאם לחומר שנלמד כרגע בכיתתי בשיעורי מתמטיקה: חיבור וחיסור עד 100, ללא המרה.
אחח, כמה שאני אוהבת את חנוכה.
האווירה שעוטפת את המשפחה שלי בחג, יחד עם כמויות הסופגניות והאוכל הטעים והמשמין, עושה לי את זה. אין ספק שחנוכה הוא החג האהוב עליי.
בכל שנה בה אני מחנכת כיתה ב', אני אוהבת לערוך בכיתה חגיגת חנוכה, ולשחק עם הילדים חידון חנוכה בשילוב בינגו.
אני כותבת לילדים את התשובות לחידון על הלוח, מתוך התשובות הם בוחרים אילו מילים את רוצים להעתיק, וכותבים אותן בלוח הבינגו שלהם. כך יוצא שהם אחראים לגורלם, ואני מרוויחה חיים קלים יותר, כי אני לא צריכה ליצור לוחות בינגו.
עצה: בקשו מהילדים לעבור על הכתיבה שלהם בטוש, כדי לוודא שהם לא מוחקים את התשובות שכתבו ומחליפים אותן כדי לנצח.
מהועד הכיתתי אני מבקשת מטבע שוקולד לכל ילד, כדי שכל ילד שיענה תשובה נכונה, יקבל דמי כיס ממני (כמובן שאני דואגת שכולם יענו וכולם יקבלו).
מוזמנות ליהנות גם כן עם הילדים בכיתתכן או עם הילדים הפרטיים שלכן.
רשימת שאלות + רשימת מילים (תשובות) לכתיבה על הלוח + דף לבינגו לחנוכה
הגיע הזמן הזה בשנה שהילדים כבר מאוקלמים פחות או יותר, והתחלנו בסוג של שגרה, ועכשיו אפשר להתחיל לקדם את הקריאה.
מתחילים בפרויקט קריאה בבית. כל ילד אחראי למלא את הטבלה העצמית שלו ולהציג בפני המורה אחת לשבוע.
משתפת בדף שיצרתי עבור הפרויקט.